Wethouder Nick Derks lijsttrekker Wijchense VVD.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 gaat Nick Derks (34) de kandidatenlijst van de Wijchense VVD aanvoeren. Dat hebben de leden van de lokale VVD unaniem besloten.

© Wijchense VVD

Enorm gemotiveerd

Derks over zijn voordracht: “Het is een grote eer en ik ben enorm gemotiveerd om me nogmaals op deze manier in te zetten voor Wijchen. De afgelopen jaren heb ik met veel plezier gewerkt aan onder andere een stevige economische ontwikkeling, een sterk vangnet voor Wijchenaren met een kleine portemonnee en de noodzakelijke renovatie van Kasteel Wijchen. Graag wil ik zorgen dat zowel Wijchenaren als bezoekers zoveel mogelijk kunnen genieten van het moois dat wijchen te bieden heeft.”

Derks is geen onbekende in de Wijchense politiek. In 2010 startte hij zijn politieke carrière als raadslid waarna hij in 2014 lijsttrekker en fractievoorzitter werd. In 2018 zette hij de stap naar het wethouderschap met de portefeuilles economie, toerisme, werk, inkomen en vastgoed. Naast het wethouderschap zet Derks zich in als vicevoorzitter van VVD Regio Oost en als bestuurslid van VNG Gelderland.

Onvermoeibare teamspeler

“We zijn er trots op dat Nick nogmaals onze aanvoerder wil zijn. Nick heeft veel bereikt op zijn portefeuilles en is een echte teamspeler. Daarnaast heb ik gezien hoe Nick zich tijdens de piek van de coronapandemie onvermoeibaar inzette om inwoners en ondernemers uit de brand te helpen. Gezien de grote uitdagingen waar Wijchen voor staat gaat ons team graag met hem door.“, aldus fractievoorzitter Alice Peters-Vroom.

Verkiezingsprogramma 2022 - 2026

Nu de lijsttrekker is benoemd wordt de komende maanden gebouwd aan het verkiezingsprogramma 2022 - 2026. Een groep van inmiddels zeventig betrokken Wijchenaren schrijft mee aan het verkiezingsprogramma. Aan de hand van tien ‘Inwonertafels’, bestaande uit diverse thema’s, wordt de inhoud van het programma verder ingevuld. Medio oktober wordt het verkiezingsprogramma vastgesteld.