Wethouder Nick Derks verlaat Wijchense Politiek

Wethouder Nick Derks (36) is door de fractie van de VVD in Apeldoorn voorgedragen als kandidaat wethouder. Derks is sinds 2010 voor de Wijchense VVD actief. In de periode 2010 2014 was hij raadslid, van 2014 2018 fractievoorzitter en in 2018 is hij benoemd tot wethouder. Voor zijn eerste periode in 2010 heeft Derks een periode in de steunfractie van de Wijchense VVD gezeten. De Wijchense VVD waardeert Nick zijn fantastische inzet in alle jaren waarin hij zich maximaal voor Wijchen en de VVD heeft ingezet. Apeldoorn krijgt een energieke, gewaardeerde en gedreven bestuurder!

De fractie heeft vandaag een adviescommissie benoemd bestaande uit Chantal Doedens - Korsten (voorzitter bestuur VVD Rijk van Nijmegen) Wessel Krale (raadslid Wijchense VVD) en Alice Peters Vroom (fractievoorzitter Wijchense VVD). Deze commissie gaat de procedure tot het vinden van een opvolger leiden.

Fractievoorzitter Alice Peters Vroom: Het vertrek van Nick is een groot gemis voor Wijchen en voor de Wijchense VVD. Nick heeft zich de afgelopen 13 jaar maximaal voor Wijchen en voor de Wijchense VVD ingezet, maar wij feliciteren hem met deze mooie stap. Voor ons nu de uitdaging om een geschikte kandidaat te vinden die de ontstane vacature in kan vullen. Peters Vroom vervolgt dat de fractie het proces tot voordracht van een nieuwe wethouder is gestart.