Nick Derks winnaar Wijchens lijsttrekkerdebat.

In ‘t Mozaïek in Wijchen gingen de zeven lijsttrekkers van de partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen, met elkaar in debat. Ze debatteerden over actuele onderwerpen als windmolens en jongerenoverlast. VVD’er Nick Derks werd door het publiek als winnaar aangewezen.

Het was een spannend debat met zeven stellingen. Ook was er ruimte voor het publiek om vragen te stellen. De lijsttrekkers kregen op voorhand geen inzicht in de stellingen en vragen. Dat werd gedurende de avond pas duidelijk gemaakt door debatleider Menno Pols. Aan het einde van de avond was het aan het publiek om de winnaar van het debat aan te wijzen.

De Gelderlander over de winnaar van het debat: “De beste debater? Volgens de kijkers is dat Nick Derks, de gentleman die steeds subtiel het midden kiest als anderen lijnrecht tegenover elkaar staan. En toch niet onbescheiden overkomt als hij zich profileert als de jongste lijsttrekker (35).”

Nick Derks over het debat: “Het was een mooi debat met een aantal prikkelende stellingen. Het is goed om te zien dat we een volle zaal trokken en dat er thuis volop werd meegekeken. De waardering van het publiek zie ik als eervolle opsteker voor de laatste week campagnevoeren.”

Kijk het debat hier terug: TERUGKIJKEN