Gouden schep naar de familie Schouten van de HEMA Wijchen!

De Wijchense VVD feliciteert de familie schouten met de Gouden Schep! De familie Schouten van HEMA Wijchen heeft De Gouden Schep in ontvangst genomen. De Gouden Schep is een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt door de Wijchense VVD aan één of meerdere ondernemers die in de breedste zin van het woord ‘bouwen aan Wijchen’. Een waardering voor elke ondernemer in onze gemeente die echt het verschil maakt!

Dit jaar is de prijs, uitgereikt rondom de Dag van de Ondernemer, toegekend aan de familie Schouten (Rolf Schouten, Danielle Schouten-Jans en Steffie van den Bosch Schouten) vanwege hun inzet de afgelopen jaren voor de Wijchense detailhandel en met name voor hun vooruitstrevende bouwproject “Young People Living”.
Rolf Schouten werd in 2009 uitgeroepen tot Wijchens Ondernemer van het Jaar. Tevens won de familie al 3 keer de prijs voor ‘ De beste HEMA Nederland’ in de categorie franchise.
Young People Living
Het woonconcept van Young People Living betekent veel meer dan alleen een dak boven je hoofd. “Wij willen graag bijdragen aan jouw persoonlijke ontwikkeling. Daarom creëren we een woonplek waar je jezelf kunt zijn. Waar je wordt geïnspireerd en gefaciliteerd in je ontwikkeling om uiteindelijk de beste versie van jezelf te kunnen zijn. Maar waar je ook samen met anderen kunt bouwen aan je toekomst.” Zo stellen Rolf en Steffie Schouten, met een groot gevoel van trots.
Tijdens de uitreiking heeft Martijn Derks namens de Wijchense VVD, namens de gehele fractie, grote waardering geuit voor het lef en doorzettingsvermogen van de familie Schouten. Ondanks de uitdagingen in deze periode en het uitstapje naar een andere branche , is er, aldus Derks, geïnvesteerd in een waardevolle toevoeging aan het centrum van Wijchen. Waarbij naast een impuls voor winkelend Wijchen ook een prachtig woonconcept is neergezet voor onze eigen jeugd.
Verbouw
De afgelopen tijd is er hard gewerkt om in totaal 20 appartementen voor jongeren te realiseren. En dat naast de verbouw van het oude HEMA pand! Letterlijk verbouwen met de winkel open is hier zeker van toepassing. Mede door goede planning, strategische blik en een can do mentaliteit is dit gerealiseerd.
De Gouden Schep werd de afgelopen jaren uitgereikt aan Simon de Luij van Modderkolk vanwege de investeringen op Bedrijventerrein Wijchen-Oost en aan Duco van Lent en Nino Willems, eigenaars van restaurant De Tyd vanwege hun lef om te ondernemen tijdens de Corona periode.